Bij Pasen horen lammetjes, en kuikentjes, en nestjes met eitjes. En laat ik dat laatste nou vandaag ontdekt hebben in een van onze vogelhuisjes !
Ik vind het echt helemaal geweldig en kan niet wachten tot de kleine koolmeesjes (want dat zijn het) het vogelhuisje uit zullen vliegen. Tot die tijd zorgen we voor extra veel lekkers in onze voederhuisjes.
Fijne week,
X!
zondag 20 april 2014
zondag 30 maart 2014
DWZI ... Plog
Deze Week Zag Ik mezelf een hele dag foto's maken om eens een Plog (blog met foto's) te plaatsen. Ik geniet zelf enorm van ploggers, ik vind het leuk een kijkje te nemen in iemands leven, dus in ruil doe ik dat ook eens. Zie hieronder wat ik vandaag zo allemaal uitgespookt heb :
08.30 uur (= natuurlijk eigenlijk 07.30 uur) en oh, wat voelt het vroeg. Ik heb zo'n 6 uur slaap achter de rug en had zoooo graag geen wake up call gehad vandaag. Het is al zo lang geleden dat ik eens echt uit kon slapen. Maar helaas. MeneerX moet vandaag in het kader van zijn zomercompetitie een oefenwedstrijd spelen en hij moet al vertrekken. Dus... hup uit bed.
Voor ik naar beneden ga, weeg ik mezelf eerst. Elke zondag kijk ik of mijn (nieuwe) levensstijl van de afgelopen week gewerkt heeft. En ja hoor, er is deze week 0,7 kg. af. Ik ben er heel tevreden mee !
Eerst maar een bak koffie... of drie... meneerX heeft ze al klaar gezet voor me. Ik hoef alleen nog maar op de knop te drukken ;-)
Het plan is vandaag naar de bioscoop te gaan. Er draaien heel wat kinderfilms. Little JuffrouwX mag er een uitzoeken; het wordt Mr Peabody & Sherman.
Even wakker worden met een krantje. Lees ik die ook weer eens, maar helaas, little JuffrouwX heeft andere plannen...
Ze wil graag samen een spelletje doen. Ach, prima, kind. Met name met Uno maakt ze me behoorlijk in. Uiteindelijk wordt het toch nog 8-2 ;-)
Na een tijd zet ik een sprookjes cd aan, gaat little JuffrouwX even een legpuzzel maken, en zit ik naast haar te haken.
13.44 uur het is tijd om te vertrekken ! Ondanks het feit dat we nu zo'n 3 jaar in Belgie wonen, doen we nog erg veel in NL. Maar naar de bioscoop gaan we altijd in Antwerpen. Het is maar 28 km. rijden.
Bij een film hoort wat lekkers in de vorm van zoute popcorn en zoete snoep. Vieze combi, maar little JuffrouwX en ik werken het beide met gemak weg.
De uitdrukking van Sherman (links) had ik ook tijdens de film. Ik vond het geen succesnummer. Little JuffrouwX vond 'm wel geweldig, gelukkig maar.
17.15 uur we zijn weer thuis en little JuffrouwX wil graag fietsen. Dus we gaan, hup, vanuit de auto direct op de fiets een rondje doen. Het was heerlijk !
19.00 uur het is bedtijd voor little JuffrouwX. Ik lees een verhaal voor uit Pippi Langkous, geef haar een welterusten kus en ga naar beneden. Ik ruim op, hang de was op, ruim de vaatwasser uit en, in het kader van mijn voorjaarsschoonmaak ruim ik een keukenkastje op ...

... voor (schaam schaam) en na ...
20.00 uur tijd om te gaan zitten. Ik steek de kaarsen in mijn nieuwe windlichten aan, schenk mezelf een wijntje in, maak er een lekker kaasplankje bij en ga met mijn voetjes omhoog deze Plog schrijven en zometeen Divorce kijken.
Het was een heerlijke dag !
Vond je het leuk om eens een Plog van mij te lezen ? En doe jij er in ruil ook een misschien ?
Fijne avond en tot plogs,
X!
08.30 uur (= natuurlijk eigenlijk 07.30 uur) en oh, wat voelt het vroeg. Ik heb zo'n 6 uur slaap achter de rug en had zoooo graag geen wake up call gehad vandaag. Het is al zo lang geleden dat ik eens echt uit kon slapen. Maar helaas. MeneerX moet vandaag in het kader van zijn zomercompetitie een oefenwedstrijd spelen en hij moet al vertrekken. Dus... hup uit bed.
Voor ik naar beneden ga, weeg ik mezelf eerst. Elke zondag kijk ik of mijn (nieuwe) levensstijl van de afgelopen week gewerkt heeft. En ja hoor, er is deze week 0,7 kg. af. Ik ben er heel tevreden mee !
Eerst maar een bak koffie... of drie... meneerX heeft ze al klaar gezet voor me. Ik hoef alleen nog maar op de knop te drukken ;-)
Het plan is vandaag naar de bioscoop te gaan. Er draaien heel wat kinderfilms. Little JuffrouwX mag er een uitzoeken; het wordt Mr Peabody & Sherman.
Even wakker worden met een krantje. Lees ik die ook weer eens, maar helaas, little JuffrouwX heeft andere plannen...
Ze wil graag samen een spelletje doen. Ach, prima, kind. Met name met Uno maakt ze me behoorlijk in. Uiteindelijk wordt het toch nog 8-2 ;-)
Na een tijd zet ik een sprookjes cd aan, gaat little JuffrouwX even een legpuzzel maken, en zit ik naast haar te haken.
13.44 uur het is tijd om te vertrekken ! Ondanks het feit dat we nu zo'n 3 jaar in Belgie wonen, doen we nog erg veel in NL. Maar naar de bioscoop gaan we altijd in Antwerpen. Het is maar 28 km. rijden.
Bij een film hoort wat lekkers in de vorm van zoute popcorn en zoete snoep. Vieze combi, maar little JuffrouwX en ik werken het beide met gemak weg.
De uitdrukking van Sherman (links) had ik ook tijdens de film. Ik vond het geen succesnummer. Little JuffrouwX vond 'm wel geweldig, gelukkig maar.
17.15 uur we zijn weer thuis en little JuffrouwX wil graag fietsen. Dus we gaan, hup, vanuit de auto direct op de fiets een rondje doen. Het was heerlijk !
19.00 uur het is bedtijd voor little JuffrouwX. Ik lees een verhaal voor uit Pippi Langkous, geef haar een welterusten kus en ga naar beneden. Ik ruim op, hang de was op, ruim de vaatwasser uit en, in het kader van mijn voorjaarsschoonmaak ruim ik een keukenkastje op ...
... voor (schaam schaam) en na ...
20.00 uur tijd om te gaan zitten. Ik steek de kaarsen in mijn nieuwe windlichten aan, schenk mezelf een wijntje in, maak er een lekker kaasplankje bij en ga met mijn voetjes omhoog deze Plog schrijven en zometeen Divorce kijken.
Het was een heerlijke dag !
Vond je het leuk om eens een Plog van mij te lezen ? En doe jij er in ruil ook een misschien ?
Fijne avond en tot plogs,
X!
vrijdag 28 maart 2014
Zomerrokje
Mijn eerste zelfgemaakte rokje is een feit - zie hier het resultaat :
Laat het zonnetje maar komen !
Fijn weekend,
X!
zondag 23 maart 2014
Knikkerzak
Zojuist heb ik de laatste hand gelegd aan een gehaakte knikkerzak voor little JuffrouwX. Hopelijk houdt het zometeen op met regenen en kunnen we lekker naar buiten om een potje te knikkeren !
Fijne zondag verder,
X
Fijne zondag verder,
X
vrijdag 14 maart 2014
DWZI … some dreams do come true
Deze Week Zag Ik … een droom uitkomen ...
Al jaren droom ik weg bij de gedachte viool te kunnen spelen, maar telkens kwam het er maar niet van. Ik had er allerlei redenen voor; de belangrijkste was nog wel dat ik het al zo druk had; waar moest ik de tijd om te oefenen vandaan toveren ? Verder was het ook wel zo dat toch wel wat mensen in mijn omgeving er nou niet bepaald enthousiast over waren. Opmerkingen als "daar ben je toch veel te oud voor" en "dat leer je nooit - de viool is een van de moeilijkste instrumenten" waren nou ook niet bepaald enthousiasmerend te noemen.
Maar ineens was mijn inzicht daar. Wat nou geen tijd om te studeren ? Het is toch geen plicht, maar juist ontspanning. En daar kun je nooit genoeg tijd voor hebben ! En die stomme opmerkingen over dat ik te oud zou zijn ?? Ach kom zeg, je bent toch nooit te oud om te leren. Al ben je 80 en je wilt nog Rechten studeren; why not ? Dus ik heb me ingeschreven voor een proefles, en vandaag was het zover. Ik heb voor het eerst een viool vastgehouden, heb de eerste noten geleerd, heb pizzicato gespeeld (=getokkeld op de snaren), en ben zelfs met de strijkstok in de weer geweest. Dat laatste was niet bepaald een succes - het klonk echt tenenkrommend vals ;-)
Ik vond het geweldig om te doen, en voel me helemaal trots op mezelf dat ik deze stap heb gezet, en heb me ook ingeschreven voor echte lessen. Of dat thuis gewaardeerd gaat worden, tja, dat moet nog blijken. MeneerX zei al gekscherend dat ie een tuinhuis gaat regelen waar ik in mag oefenen tot ik de viool een beetje onder de knie heb. Komt dat even goed uit : ik heb altijd een heuse Pipowagen in de tuin willen hebben. Misschien wordt die droom ook nog wel bewaarheid ;-)
Fijn weekend,
X!
Al jaren droom ik weg bij de gedachte viool te kunnen spelen, maar telkens kwam het er maar niet van. Ik had er allerlei redenen voor; de belangrijkste was nog wel dat ik het al zo druk had; waar moest ik de tijd om te oefenen vandaan toveren ? Verder was het ook wel zo dat toch wel wat mensen in mijn omgeving er nou niet bepaald enthousiast over waren. Opmerkingen als "daar ben je toch veel te oud voor" en "dat leer je nooit - de viool is een van de moeilijkste instrumenten" waren nou ook niet bepaald enthousiasmerend te noemen.
Maar ineens was mijn inzicht daar. Wat nou geen tijd om te studeren ? Het is toch geen plicht, maar juist ontspanning. En daar kun je nooit genoeg tijd voor hebben ! En die stomme opmerkingen over dat ik te oud zou zijn ?? Ach kom zeg, je bent toch nooit te oud om te leren. Al ben je 80 en je wilt nog Rechten studeren; why not ? Dus ik heb me ingeschreven voor een proefles, en vandaag was het zover. Ik heb voor het eerst een viool vastgehouden, heb de eerste noten geleerd, heb pizzicato gespeeld (=getokkeld op de snaren), en ben zelfs met de strijkstok in de weer geweest. Dat laatste was niet bepaald een succes - het klonk echt tenenkrommend vals ;-)
Ik vond het geweldig om te doen, en voel me helemaal trots op mezelf dat ik deze stap heb gezet, en heb me ook ingeschreven voor echte lessen. Of dat thuis gewaardeerd gaat worden, tja, dat moet nog blijken. MeneerX zei al gekscherend dat ie een tuinhuis gaat regelen waar ik in mag oefenen tot ik de viool een beetje onder de knie heb. Komt dat even goed uit : ik heb altijd een heuse Pipowagen in de tuin willen hebben. Misschien wordt die droom ook nog wel bewaarheid ;-)
Fijn weekend,
X!
woensdag 19 februari 2014
Happy
… omdat deze week errug druk is, zowel werktechnisch als privĂ©, ik dus ontzettend veel ballen in de lucht moet houden, daardoor enorm slecht geslapen heb de afgelopen 3 nachten, en het gevoel heb dat ik vooral geleefd word, vond ik dat ik wel een cadeautje verdiend had. Ik trakteerde mezelf op het boek Haken en Kleur (ik kocht het ongezien, en wow, wat zal ik daar veel plezier aan beleven), en kocht een hele tas vol met bolletjes glanskatoen. Van het uitzoeken daarvan, en het zien van de kleurtjes word ik gewoon happy. En dat had ik net even nodig. Ik ga de rest van de week gewoon af en toe mijn hoofd in de tas steken - ook weer opgelost, en kan ik in volle vaart door ;-)
Fijne dag,
X!
maandag 17 februari 2014
UFO
Heb jij dat ook ? Dat je enthousiast aan een super project begint, maar deze net zo makkelijk weer aan de kant legt als je wat anders supers tegenkomt. Nou, ik ben er een ster in. Ik heb normaliter behoorlijk wat UFO's (UnFinished Objects) onder handen, maar dat ik nog een hele stapel granny squares had liggen, dat was ik even vergeten ;-)
Ik was ooit van plan daar een deken van te maken, maar ik denk dat ik nu toch voor een kussen ga. En zo is er weer een UFO geboren, want het haakwerkje waar ik tot voor gisteren mee bezig was, leg ik weer net zo makkelijk aan de kant ;-)
Fijne avond,
X!
Abonneren op:
Posts (Atom)





