donderdag 11 april 2013

Tick The Box #20


En ook nummer 20 van mijn van-37-naar-38-lijstje is afgewerkt : ik heb zelf pesto gemaakt !

Pesto is een van mijn lievelingsingrediënten, en dan met name in combinatie met (een van mijn andere favorieten) : knapperig vers brood. Nou had ik ergens gelezen dat zelf pesto maken enorm makkelijk zou zijn, en zeker omdat er maar weinig "echte" pesto's op de markt zijn (de meeste gebruiken bijvoorbeeld cashewnoten in plaats van pijnboompitten, of aardappelzetmeel (?!) als toevoeging) leek het mij het proberen waard.
Op zich was het inderdaad niet zo heel moeilijk om te maken, en de geur die vrijkwam bij het vijzelen van de pure ingrediënten was een waar genot voor de neus. Helaas was ik niet zo tevreden over het resultaat - ik had minimaal een hele pot vol verwacht, maar helaas kwam ik niet verder dan een laagje. En tja, gezien mijn pestoverbruik schiet dat niet heel erg op ;-)

Fijne dag,
X!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten