vrijdag 20 juli 2012

Vogeltje Patroon



Lijfje:
1.     Haak 2 lossen
2.     Haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haaknaald (6)
3.     Haak 2 vasten in elke vaste (12)
4.     Haak 2 vasten in elke 2e vaste (18)
5.     Haak 2 vasten in elke 3e vaste (24)
6.     Haak een rondje vasten (24)
7.     Haak 2 vasten in elke 4e vaste (30)
8.     Haak een rondje vasten (30)
9.     Haak een rondje vasten (30)
10.  Haak een rondje vasten (30)
11.  Haak een rondje vasten (30)
12.  Haak een rondje vasten (30)
13.  Haak een rondje vasten (30)
14.  Haak een rondje vasten (30)
15.  Haak een rondje vasten (30)
16.  Haak een rondje vasten (30)
17.  Haak een rondje vasten (30)
18.  *3 vasten, 2 samenhaken*, herhaal dit tot einde toer (24)
19.  *2 vasten, 2 samenhaken*, herhaal dit tot einde toer (18)
Bevestig de oogjes. Ik heb veiligheidsoogjes 8 mm. gebruikt, en heb ze geplaatst tussen toer 8 en 9, met 2 vasten er tussen.
Afhankelijk van de uitdrukking die je het vogeltje wilt geven, kies je ruimte tussen de oogjes.
      Vul het lijfje stevig op.
20.  *1 vaste, 2 samenhaken*, herhaal dit tot einde toer (12)
21.  Rondje 2 vasten minderen (6)
      Vult zonodig het lijfje nog wat op.
22.  Hecht af.

Vleugels (maak er 2):
1. Haak 2 lossen
2.
Haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haaknaald (6)
3. Haak 2 vasten in elke vaste (12)
4. Haak 2 vasten in elke 4e vaste (15)
5. Haak een rondje vasten (15)
6. Haak een rondje vasten (15)
7. Haak een rondje vasten (15)
8. Vouw ze dubbel en naai ze vast op toer 11.

Afwerking:
Knip een vierkantje uit oranje vilt en plak 'm vast als snaveltje. 

Veel plezier met dit patroontje !
Liefs, -X-

7 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen van je patroon! Leuk!!!

    Ik denk dat er iets mis is gegaan met het uploaden ofzo...? Er staan gekke teksten in je beschrijving? Horen hier plaatjes te staan? :o)

    Fijn weekend! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huh ? Gekke teksten ? Als ik kijk, is het leesbaar...

      Verwijderen
    2. Hihi...dan zal het wel aan mijn computer liggen...
      Ik zie steeds:

      Het patroon is wel gewoon te lezen...ga hem zeker maken!!! :o)

      Groet Dinaz ♥

      Verwijderen
  2. geen gekke teksten te zien op mijn scherm!! Ik ga hem direkt afprinten en klaarleggen om mee op reis te nemen... je ziet em dan wel op mijn blog verschijnen.
    Bedankt!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief met het roosje zo :) Toevallig ben ik ook begonnen aan een paars vogeltje, uit het nieuwe boekje van Christel Krukkert. Deze: http://www.hobbydoos.nl/images/patroon/9731/14.jpg

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen